Wednesday, September 09, 2009

NY Times Rewriting History on Van Jones Debacle; Jones Lands at Center for American Progress

The New York Times devotes ample space today to the resignation of Van Jones, Barack Obama's Communist Truther in the White House. Of course, they mention neither of the words Communist or Truther, but we've come to expect that of them. What I find most disingenuous about this is their version of the timeline that brought Jones down.
The Jones story reached a tipping point Sept. 3 when the conservative blog "Gateway Pundit" reported that the best-selling author of "The Green Collar Economy" signed a 2004 petition that called for congressional hearings and other investigations into whether the Bush administration allowed the Sept. 11 attacks to occur as a pretext for war in the oil-rich Middle East.

Mainstream media began asking questions of their own.
Oh really, the mainstream media began asking questions? OK, maybe ABC's Jake Tapper brought it up at a White House briefing, but Jones was not even mentioned by New York Times itself until Monday, four days after Gateway Pundit had the news, and well after Jones already resigned. So nice of them to not even link Gateway Pundit in their story, by the way. I guess this means the Times is no longer mainstream.

Meanwhile, in a stunning development, Jones today lands at the George Soros-funded, John Podesta run Center for American Progress.
For fallen White House aides, the rallying cry apparently is John Podesta to the rescue! The Obama administration’s former green jobs czar Van Jones is headed back to Podesta’s Center for American Progress after stepping down from his White House post four days ago amid controversy over his leftist affiliations, the Daily News has learned.

Dubbed a radical environmentalist by his right-wing critics, Jones was linked to a group that had insisted the Bush administration was aware the 9/11 attacks had been planned, but did nothing to stop the terrorist plot. His supporters counter that Jones is one of the foremost experts in the emerging area of environmentally sustainable jobs.

Jones chose to quit rather than cost Obama the political capital it would have taken to save his job, saying now was not the time for the President to turn his attention from his agenda.

He returns to his job as senior fellow at the center-left think tank founded by Podesta, who served as chairman of Obama’s presidential transition team.
Again, another "mainstream media" outfit dares not to mention the dreaded words Communist Truther. And please, calling CAP center-left is just misrepresenting this far-left outfit.
Thanks in part to funding from benefactors such as billionaire George Soros, the Center for American Progress has become in just five years an intellectual wellspring for Democratic policy proposals, including many that are shaping the agenda of the new Obama administration.
Could somone, anyone, please point me to some evidence that either George Soros or Barack Obama are center-left?

These people wonder why they have no credibility.

Instapundit links. Thanks!

Update: Absolutely laughable.
It's good that Abramson quickly owns up to missing the story, but hard to talk about being short-staffed when the Times still has a newsroom of about 1,300 people.
Face it, it was a story damaging to Obama and the Times did not want to mention it.

Speaking of laughable, media relics preetend they're relevant and Matt Drudge is not.
Bill Keller, executive editor of the Times, concurred.

“Your email is the first time anyone—staff, reader, anyone—has mentioned Drudge to me in ages,” he replied via email. “During the campaign it sometimes served to stir the embers of right-wing indignation against The Times, usually by printing a cockeyed version of something we were supposedly about to publish,” he said.

“It’s probably been a year since I looked at the Drudge report, or felt its impact in any way,” Mr. Keller added.

No comments: